Photobucket

Aug 17, 2010

RIP..

hmm..sedar x sedar dah sebulan setengah aku keje kt hsptl mount miriam. sebenarnya hsptl ni dibuka oleh sister2 yang beragama kristian. missionary hospital la..tp alhamdulillah..stakat ni aku masih lg ok keje di sini. patient melayu pun ramai jgk..

2 hari lps ada sorang patient yg slalu buat treatment kt bilik ku meninggal. patient cina..mula2 tu ktrg pelik sbb uncle tu slalu datang pkul 3 ptg.tp dah smpai pkul 4.30 ptg, patient x sampai2 pun..so rt aid (kak mani)pun pegi la call patient..dan ktrg diberitahu uncle tu dah meninggal sebab sesak nafas..

lepas call k mani cakap patient RIP..aku dok mikir,mcm pernah dengar la perkataan tu..kt mana ek?pikir pnya pikir br teringat, hareen (partner keje@senior) pernah ajar cmne nak completekan chart patient yang RIP..tp RIP tu apa ek?

dengan selambanya aku pun tnya kat k mani (sebab hareen mc aritu..huhu) 'akak, RIP tu apa ek?' k mani gtau 'rest in peace'..erk?dah sbulan setgh keje br aku tau RIP tu apa..huhu

lps tu aku bermuhasabah sebentar..adakah esk2 aku mampu RIP jgk kt sn?dah mencukupi kah bekalan aku?peace kah aku??berita kematian patient tdi sedikit sebanyak mengingatkan aku pada ajal aku sndri yg aku sndri x tau bila..yg pasti,ianya akan datang menjemput x kira smada bekalan kita sudah mencukupi atau tidak..kita sihat maupun sedang sakit..masa sekrg ataupun tua kelak..wallahu'alam..

No comments:

Post a Comment