Photobucket

Jun 30, 2010

madah para kekasih Allah

Hai Tuhanku..
berilah aku peluang untuk bertaubat sehingga aku dapat melakukannya.
berilah aku kemaafan, aku telah berbalut dan bergelumang dosa.
Matikanlah aku dalam agama Nabi Muhammad SAW.
Hidupkanlah hatiku pada hari hidupnya segala hati (kekasih-Mu).
Wahai Tuhan Yang Maha Penyembuh penyakit, ubatilah hatiku.
Wahai Tuhanku, aku tetap melakukan muhasabah terhadap (perintah)-Mu.
Dah sembuhkanlah hatiku daripada apa yang telah membalut atau menyelubunginya.
Sungguh penyakitku telah membingungkan para pakar perubatan.
Wahai Tuhan Yang Maha Penyembuh para hamba-Nya, berilah aku peluang untuk dekat kepada-Mu.
Mustahillah berlaku bahawa aku menggantungkan harapan kepada-Mu lalu aku menemui kehampaan.
Maafkanlah kesilapanku, belas kasihanlah terhadapku agar aku
hampir dengan-Mu.
Sesungguhnya penyakitku hanya sembuh dan pulih dengan menghampiri-Mu.
Celakalah malam yang aku padanya berbuat maksiat terhadap-Mu.
Malam tersebut telah mengganggu keselesaan dan tidur yang nyenyak,
dosa pada malam itu telah menjadi nasib malangku.
Tidak ada alasanku lagi, aku sungguh telah berbuat maksiat terhadap-Mu disebabkan kejahilan.
Betapa aku tidak menaruh rasa malu, sedang Engkaulah satu-
satunya yang sentiasa mengamat-amatiku...


sabda Rasulullah SAW:

"Tidak ada sesuatu yang lebih disukai Allah SWT daripada dua titisan air; iaitu air mata kesan daripada rasa takut kepada Allah; dan titisan darah yang mengalir di jalan Allah (semasa berjuang menegakkan kebenaran)."
                                                                                                                     Sunan at-Tirmizi: 1592 

wallahu'alam..

No comments:

Post a Comment